Hirdetési tippek és trükkök

Ismerjük a helyi gazdaságot, mert szerkesztőségünkbe naponta sok vállalkozó, cégek munkatársai jönnek nyomtatványért, szórólapért, papírért, vagy csak néhány új hírért, eszmét cserélni. Ebből tudjuk, kinek hogyan megy az üzlet, mire kell odafigyelni manapság. Bárkinek szolgálhatunk ingyenes jó tanáccsal, hogy mit-, hogyan érdemes meghírelni, hogy csalogassa a vevőket.

> Üzletet nyit?

> Akciózik? Újdonsága van?

> "Le akarja törni" a konkurenciát?

> Mindig vevői szeme előtt akar lenni?

> Apróban a legnagyobbak!

> Adna-venne?

Ezeke szolgál itt néhány tipp és trükk:

Üzletet nyit?

Sok költséggel jár az üzletnyitás, de ilyenkor a legtöbb hasznot mégis a hirdetés, a szórólap hozza. Hirdessen nyitási árengedményt, kínáljon sok olyan terméket és szolgáltatást, ami egyáltalán nem kapható a környéken, mégis szükség van rá. Nem kell feltétlenül nagy, színes, drága hirdetés, inkább folyamatosan legyen szem előtt, hogy bekerüljön a köztudatba az, amit akar. Folyamatos hirdetésekre jelentős kedvezményeket adunk.

Akciózik? Újdonsága van?

Rendszeres (havi, negyedéves) akciókkal felkeltheti régi vevői érdeklődését, sőt újakat is szerezhet. Akciójának figyelemfelhívónak kell lennie, de nem a méret számít. Inkább egy jó, szalagcím-szerű jelmondat kell, ami alá elfér néhány részletes ajánlat. Nem kell sokmindent beakciózni, mert a vevő is átlát a szitán, meg önnek is meg kell élnie valamiből. Újdonságok megismertetéséhez érdemes legalább egy nagyobb, vagy színes hirdetésre áldozni, mert ha tényleg jó az áru, vinni fogják, mint a cukrot.

"Le akarja törni" a konkurenciát?

A konkurens megjelenését ne mérgelődve fogadja. Szeresse őt, mert miatta kritikusabb lehet önmagával szemben. A konkurens megmutatja, mit csinál Ön rosszul. Dölyfösség helyett legyen érzékeny, figyeljen oda vásárlói problémáira. Ne erőből akarja legyűrni a másikat, ne utánozza, ne menjen alá a nyomott áraknak, mert így mindkettőjüket elpusztítja egy harmadik. Figyeljen a másik és a saját hibáira is. Ne vállaljon túl sokat, inkább az egyedire összpontosítson és minden téren javítson a minőségen. Hirdetése legyen szerény, folyamatos, mindig változó, néha megszakításokat is tehet közbe. Egy évben legalább négyszer legyen nagyobb méretű vagy színes hirdetése is. Álljon itt a konkurenciáról egy tanmese:

Jóindulat

Egy fűszeres jött a Mesterhez nagy bajával. Üzletével szemben ugyanis egy nagy áruház nyílt meg, s attól félt, hogy nemsokára tönkre fogja őt tenni. Neki pedig már az ősei is abban a kis üzletben keresték meg a kenyerüket. Ha most ő azt elveszíti, akkor mindennek vége, mert semmi máshoz sem ért. A Mester ezt mondta neki:
- Ha félsz az áruház tulajdonosától, akkor gyűlölni fogod. Ez a gyűlölet lesz a végzeted.
- Mit tegyek hát? -- kérdezte a zaklatott fűszeres.
- Minden reggel menj ki az üzletedből a járdára, s áldd meg az üzletedet, kívánj magadnak boldogulást. Aztán fordulj az áruház felé, és áldd meg azt is!
- Mit? Még hogy megáldjam a vetélytársamat, aki tönkretesz?
- Minden neki szánt áldás visszaszáll rád. Minden rossz, amit neki kívánsz, téged fog pusztítani.
Hat hónap múlva visszajött a fűszeres, hogy beszámoljon a fejleményekről. Bekövetkezett, amitől félt: be kellett zárnia az üzletét. De most már ő vezette az áruházat, s dolgai sokkal jobban álltak, mint valaha.


Mindig vevői szeme előtt akar lenni?

Sokan használják "szaknévsornak" vagy "kis okosnak" az újságot és az internetet. Nekik az számít, aki benne van. Ezért érdemes rendszeresen (hetente, kéthetente, havonta) hirdetni, néha akciózni is. Az egész éves hirdetésre óriási kedvezmény van, keretesben pedig szabadon lehet változtatni a tartalmat.

Apróban a legnagyobbak!

Egyes hirdetőink nagyon leleményesek, s amit ők kitaláltak, ajánljuk mindenkinek! Csak vállalkozásuk főtevékenységét és telefonszámát hirdetik üzleti kiemelt soros hirdetésben vagy kis keretesben, egész évben. Nagy kedvezmény, kis gond, biztos forgalom, olcsó.

Adok-veszek

Az apróhirdetések között leggyakoribb az adás-vétel. A legelső szó annak a neve legyen, amit hirdet. Ingatlannál fontos a cím, fekvés (mihez van közel), mennyire felújított, telekméret, közművesítettség, melléképületek. Járműnél igazából a kor, márka, műszaki ideje számít (felszereltséget, kilométert úgyis helyszínen nézik). Egyéb cikkeknél nem kell részletekbe bocsátkozni. Társkeresésnél az életkor, a nem, a lakhely, az életmód igazán érdekes, és a hirdetést jeligésen adja fel. Ha nem szeretné felfedni címét vagy telefonszámát, adja fel jeligésen a hirdetést. A beérkező jelentkezésekről Ön egy listát kap (nevek, címek, telefonszámok).